Alla inlägg under juli 2015

Av myris - 29 juli 2015 10:46

Somnade tidigt och vaknade tidigt av en nödig Akila vid 5.

Låg vaken till 7 och då somnade jag om till 8.30....suck, inte riktigt va jag tänkt mig....men men, har ju semester! :D

Idag blir det hem till sonen och hjälpa honom lite, han har ju sitt smalben som är av, har en stor hoffmanställning på vaden sen snart ett år tillbaka pga en olycka. 14 operationer har han fått göra :-( det har varit tal om amputation flera ggr.


Stackarn....men han är tapper, gör det mesta själv, men känner sig lite nere och vill ha mitt sällskap idag, självklart ska han få det!!! <3

Nu ut med Akila sen köpa med nått gott hem till honom, ha en fin dag på er!

Kram// Myran <3

Av myris - 28 juli 2015 20:32

Har efter min utmattning nu, lärt mig att inte bränna slut energin genom att göra Allt på samma dag :)

Så idag har jag bars plockat undan och lagt saker där dom ska vara, sen dammtorkat.

I morgon blir det dammsuga och skura toaletterna! :)

Oftast brukar vi ta en våning ivar, men nu tar jag det här, eftersom Jörgen jobbat hela dagen. :) känns bra att vi hjälps åt annars, men nu har ju jag en vecka kvar på min semester....
Skönt!!

Av myris - 28 juli 2015 14:10

Varit hos frissan och gjort nya slingor och klippt av det som behövdes och lite till! :)
Har hittat en frissa jag bara går till, Parisa heter hon och jobbar på Söderlings Frisersalong i Vällingby! <3
Nu blir det kaffe på altanen och sen lite fix inne, finns alltid att göra nått där inne.....hm, fast vi bara är två som bor här, så undrar jag hur vi kan få sån oordning emellanåt :D

Men det går fort bara man tar tag i det!

Hihi.... :)

Av myris - 27 juli 2015 13:04

Efter frukosten tog jag hunden och gick en sväng, kändes lite grann bara i min vänster häl :)

Har fått psoriasisartrit, och det blir inflammationer lite här och där i leder o senfästen. Har fått ner den värsta värken, Jörgen har gått jätte mycket med henne, så jag kunnat få ner smärtorna lite :)
Det har faktiskt hjälpt, fast det ska va bra att röra sig som dom rekommenderar....undrar om det stämmer helt!?

Just nu laddar jag gör att sticka iväg och äta nån fräsch sallad, tror det blir till Vällingby jag drar en sväng :)

Av myris - 27 juli 2015 05:34

Gomorron på er, igår så la vi oss redan vid nio....helt slut av allt dom va i förrgår.... :D

Vilket race, först va jag ju på loppis i Rimbo och sålde muggar, där träffade jag massa gamla vänner o bekanta :) många kramar, mycket skratt o härliga samtal <3
Jag flyttade ju dit 1988 och lämnade byn 2011, så det är ju några år :))

Träffade även en Fd kollega Eva från när vi jobbade i växeln på Norrtälje Sjukhus 1987, vi har inte setts sen 1988, och där stod hon helt plötsligt framför mig :D......vi började nästan gråta båda två av lycka att äntligen ses igen..... <3 otroligt kul! :)

Så härligt att fylla på sina måbradepåer!!! :)

Glad i hågen åker jag vidare hem och laddar ju gör konsert med Roxette <3

Vilken underbar dag <3 <3 <3

En bild från loppisen, delade på borden med min älskade vän Carro som sålde loppisprylar <3

Kram på er!!!
Myran

Av myris - 26 juli 2015 11:35

Var på underbar Roxettekonsert igår, ute vid Gärdet på Sjöhistoriska! Så himla kul jag hade, fast jag va själv :D
Min barndomsvän Lise-Lotte skulle följt med, men blev magsjuk, så eftersom hon meddelade det när jag stod vid bussen, så åkte jag själv.

Försökte ringa massa vänner, men alla på semester eller upptagna, så då besköt jag att fortsätta min resa själv :-/

Nerstämd men puschad av min älskade sambo (som tyvärr var upptagen, annars hade han gjort följe) så sa han att Åk, du är så social, så du kommer träffa folk där och få kul! :-)
....å jädrar så rätt han hade :D fick så himla kul och träffade massa trevligt folk!!!
Såååå glad att jag åkte, å att jag har en så underbar man i mitt liv <3

Nöjd, sjöblöt och lycklig tog jag en varm skön taxi hela vägen hem till Hässelby, där väntade min älskling på mig, vi tog en varsin kall öl och sen somnade jag gott.....vilken kväll :)

Va det känns att jag är ur min utmattning....skulle aldrig gjort sås här mycket för ett år sen, då låg jag bara på soffan dygnet runt och va totalt orkeslös.....skönt att kunna blicka bakåt och se det braiga resultatet idag :-)

Allt Går bara man Vill! <3

Kram på er! Myris

Av myris - 24 juli 2015 17:38

Oj va många paket jag beställt den här månaden :))
Bara servetter o annat till min älskade hobby!!! Trodde då aldrig att JAG skulle ha ro att sitta å pyssla, men ack va jag bedrog mig :D

Det blev stämplar o porslinspennor, och en stämpeldyna, inslagen i fint grönt silkespapper :)

Nu ska jag in och fixa lite inför morgondagen! :)

Ha en skön fredag <3
Kramar//Myran :)

Av myris - 24 juli 2015 15:27

Idag blev dom äntligen klara! :)
Så nöjd, och hoppas verkligen att detta blir bra nu!
Ska slå in dom i cellofanplast och sätta färgade snören runt dom, Sen ska dom packas ner för att klara resan på 8 mil :)

Ska bli så spännande, kommer uppdatera hur det går <3

Nu har jag lunchat och sitter på altanen och softar lite, sambon har åkt till vår kompis Peter i Märsta, dom skulle snickra lite hos honom.

Njuter av tystnaden här ute i trädgården, endast fåglar och vinden man hör här :)

Ha en bästa Fredag nu! <3

Kramar...... // Myran

Bilder från vår altan :)

Presentation

En glad o positiv tjej på 50år,skriver o berättar om min vardag!

Älskar att fixa hemma med inredning o mys! :)

Kämpar med övervikten, tar gärna emot tips o idéer!

Kram Myran ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Gästboken!

Skriv gärna en liten hälsning!   


Ovido - Quiz & Flashcards