Alla inlägg under juni 2017

Av myris - 29 juni 2017 06:04

Längtar tills på fredag...,efter kl 15, då kliver jag in i min 5 veckor långa sköna semester <3
Ska bli sååå skönt, sambon har 4 veckor.

Planera lite, så vi ser till att göra meningsfulla saker och även bara vara :)

Nej, nu upp å äta frulle å sen jobba!

Ha en fin torsdag~det ska jag ha :)

Av myris - 28 juni 2017 22:20

Det va lipödem i mina ben, är jättetrött just nu.
Men har gjort lymfmassagen jag fick att göra på benen för att få igång lymfsystemet.
Hon tyckte det va konstigt att jag inte hade mera ont.

Ska åter och kolla om jag har dercum, hon trodde att det kunde va det, så det vill kag utreda vidare.

Hoppas att jag kommer må bättre med denna massage, inget gluten, mejeri eller socker alls mer.
Här ska mås bra <3

Kram~hörs mer i morgon....

Avslutade kvällen med blåbär och hallon.,.. mums

Av myris - 28 juni 2017 06:02

Vaknar å känner mig ganska utvilad, men fortfarande slut och orkeslös i kroppen. Men men, ny dag och nya möjligheter :)

Idag blir det bara jobba till 12.30, sen till lymfterapeuten för att kolla om jag ev har lipödem. Efter det åter jobba.

Planerat middagen redan, kokt torsk, potatis och sås, grönsaker. Köpa jordgubbar som vi kan ha efter maten.
Sambon vill säkert ha glass till, men jag tar bara gubbar :)

Ikväll kanske jag målar en beg. korgbricka, jag fått från jobbet. Ska ev bli vit med gråton i botten som man slipar fram <3

Dörrfodren i hallen ska också bli målade i vitt, det ska också fixas mån dag, eller så är det det jag gör i kväll....vi får se :)

Ha en fin onsdag~Kram

Typ såhär ser den ut idag....kommer bli så fin, sen ska jag ha den på bordet med nån blomma i <3

Av myris - 27 juni 2017 22:37

En av mina stora favoritskådespelare har somnat in....alldeles för ung,,,åh va ledsamt.
Tydligen nån cancer...

Vila i frid fina du <3
Kramar

Av myris - 27 juni 2017 22:13

Ringde jobbet och sa att jag kommer i morgon. Gick hem igår och mådde inte bra.
Har känt mig konstig länge...sjukdomskänsla, blir varm, orkeslös, och sjukligt trött. Idag är min första dag jag känner mig pigg,,,,men mår inge bra!

I morgon ska jag till en Lymfterapeut vid 13 tiden, hon ska få kolla på mig och bedöma om jag behöver gå vidare med att jag ev har lipödem.

Har tagit prov på sköldkörteln förra veckan och nu va det ett helt år sen sist. Tänkte ifall det va den som spökade. Men nejdå, allt va så bra, så jag ska fortsätta äta medicinen som jag gör.

Måste få ordning på det här nu, ska nog skaffa en matdagbok och skriva in allt jag äter, då kan jag även se hur det påverkar mig....ifall det är det som är problemet :)

Sen vill jag ju komma igång och träna, det är mitt mål...även fast jag är lat, men jag vill gå ner mina 30 kg jag har kvar....ser ett nytt liv framför mig <3

Kommer bli bra!!!
Kram på er.

Av myris - 27 juni 2017 09:43

Idag är jag hemma och vilar, mår inte så bra, känner mig febrig och trött.
Ligger på soffan och kollar tv och spelar lite Candy Crush :), tittar ut och ser att solen kommit.

Nu längtar jag till fredag för då börjar fem långa härliga semesterveckor :)

Ska bli så skönt, då ska sambon och jag mysa runt, lite båtturer, hotellövernattningar, åka amfibiebuss i Stockholm mm.
Fick ju massa upplevelser i 50 års present när jag fyllde i april i år <3

Våran lilla Mazda miata blir det också fina turer med, små dagsutflykter runt i vårt avlånga land. Besöka bonusbarnbarnet med familj i Töreboda står också med på listan :)

Ut å äta på olika restauranger och bara mysa.... denna semester ska jag inte dricka nån öl alls. Måste få bort allt gluten och socker i min kost, har fuskat en del :-/
-Men inser nu, att det är jätteviktigt för att få må bra och fortsätta min viktresa, har även tagit bort allt mejeri också.

Kosten jag äter är Paleo, den är anti inflammatorisk, måste få bort allt slagg och skit i kroppen, så kollar mycket och läser.

Tror att jag lider av lipödem och ska kolla upp det. Sitter på låren och armarna....har med lymfsystemet att göra.
Vill INTE bli så dålig som min far blev, tror allvarligt att han led av det förutom sin diabetes, han fick amputera ena benet pga av såren.

Har man lipödem så ska man se till att smörja vaderna med en lotion som har 5,5 i pH värde. Annars kan dom torka ut och det blir lätt sår som blir rosfeber....precis så hade pappa. Plus att benen va jätte tjocka och stora, o han vägde 160 kg tillslut....

Hoppas inte det är det jag har....
Förebygger iallafall, eftersom min gammelmormor även hade svårt med sina ben i många år.

Jag har själv också övervikt på ca 40 kg. Men har tagit mig ner 8,5 kg ca sen i januari.
Det går långsamt, men det här SKA jag klara. Sagt det många gånger, men nu har jag fått in tänker med kosten. Ska bara få bort tröttheten så blir det inskrivning på gymmet.

Ha en fin dag~Kramar <3


Presentation

En glad o positiv tjej på 50år,skriver o berättar om min vardag!

Älskar att fixa hemma med inredning o mys! :)

Kämpar med övervikten, tar gärna emot tips o idéer!

Kram Myran ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!

Gästboken!

Skriv gärna en liten hälsning!   


Ovido - Quiz & Flashcards